آشنايي با مشاغل جديد مبتني بر ICT

1236
امروزه با گسترش فناوري اطلاعات و تكنولوژيهاي ارتباطي، گونه هاي جديدي از مشاغل معرفي مي شوند كه با مشاغل سنتي متفاوت مي باشند

آشنايي با مشاغل جديد مبتني بر ICT

Mobile Job يا كار همراه چيست؟

امروزه با گسترش فناوري اطلاعات و تكنولوژيهاي ارتباطي، گونه هاي جديدي از مشاغل معرفي مي شوند كه با مشاغل سنتي متفاوت مي باشندو

کارفرمایان، مشاغل مورد نظر خود را به طرق گوناگوني در موبایل و محل کار خود به بازار عرضه می کنند. رمزگشایی از اين مشاغل حتی برای کارجویان با تجربه می تواند بسیار گیج کننده و دشوار باشد.

کارفرمایان مختلف نه تنها از اصطلاحات متمایزی استفاده می کنند بلکه استخدام کنندگان در آگهی های شغلی خود از واژه های مختلفی برای مشخص كردن مشاغل مبتني بر تلفن همراه، كار از راه دور یا دورکاری استفاده می کنند. خوشبختانه بسیاری از اصطلاحات به کار رفته مترادف یکدیگر هستند و می توانند به جای یکدیگر استفاده شوند. در اينجا مي خواهيم  به این سوال پاسخ دهیم كه Mobile Job يا کار همراه چیست؟

در اینجا رایج ترین اصطلاحاتی که در اين مورد استفاده می شوند و تعریف آنها آورده شده است.

 

کار همراه (Mobile Job)

اصطلاح "کار همراه" همانطور است که به نظر می رسد. سيار است و به عبارت دیگر، شغل می تواند با شما جابجا شود، همانطور که شما می توانید به هرجایی که شما و شرکت می توانید تجارت انجام دهید ، جابجا شوید. مشاغل سیار را می توان در خانه، در جاده یا در کافی شاپ محلی انجام داد. حد اين مشاغل تخیل شما است!

مثال: نویسنده مستقل

 

مشاغل خانگی / کار در منزل

درک این اصطلاحات شاید از همه راحت تر باشد. با این نوع مشاغل، کار در یک دفتر كار به پایان می رسد. مشاغل خانگی به شما امکان می دهد تا از یک اتاق خانه خود به اتاق دیگر انعطاف پذیری داشته باشید. چنين شغلهايي به دلیل نیازهای شغلی مانند نزدیک بودن به تلفن ثابت یا داشتن محیطی آرام، معمولاً نیاز به مشاغل خانگی دارند.

مثال: نماینده مرکز تماس

 

شغل دورکاری

کار به عنوان یک دورکار می تواند به معنی طیف وسیعی از شرایط مختلف باشد که بستگی به شرکت و شغل خود دارد. برخی از دورکاران 100 درصد از خانه کار می کنند در حالی که برخی دیگر موظفند درصد خاصی از زمان را سفر کنند. در برخی موارد، دورکاران به صورت پاره وقت در خانه و دفتر کار می کنند. هر شغل متفاوت است و کارفرمایان به تفکیک گزینه های دورکاری موجود می پردازند. همه مشاغل دورکاری توانایی کار خارج از محیط اداری سنتی را فراهم می کنند.

مثال: مدیر فروش منطقه ای

 

شغل مجازی

در یک کار مجازی، بیشتر (اگر نه همه) کارها به صورت مجازی انجام می شود. مشاغل مجازی خارج از یک دفتر سنتی، معمولاً در یک دفتر خانگی است اما ممکن است برای ملاقات با مشتریان یا شرکت در جلسات شرکت و همچنین برخی از سفرها به مقداری وقت نیاز داشته باشد. بخش "مجازی" کار این است که اکثر کارها در یک دفتر سنتی انجام نمی شود اما دور از محیط دفتر در یک محیط مجازی و آنلاین است.

مثال: مدرس مجازی

 

هر یک از این اصطلاحات برای توصیف محیط کار خارج از محیط اداری سنتی استفاده می شود. صرف نظر از اصطلاحی که توسط کارفرمایان استفاده می شود ، ممکن است الزامات اضافی وجود داشته باشد که ممکن است شامل جلسات، سفر یا آموزش در محل باشد. خواندن دقیق هر شرح شغل می تواند به رفع هرگونه ابهام در مورد این که آیا شغل 100٪ از راه دور است یا در خارج از دفتر کار خانگی یا تلفن همراه شما الزاماتی وجود دارد، کمک کند.