دوره آمادگی آزمون ( IELTS) یکشنبه سه شنبه پنجشنبه (19:45-16)حضوری

زبان های خارجی | دوره های آمادگی آزمون های بین المللی | دوره آمادگی آزمون(IELTS)
مدت دوره:
120 ساعت
تعداد جلسات:
30 جلسه
روزهای برگزاری:
روزهای فرد
زمان برگزاری:
16:00-19:45
مهلت ثبت نام: 1400/10/12 - 0:00
فرصت باقیمانده ثبت نام:

فرصت ثبت نام به پایان رسیده

ظرفیت باقیمانده: 1
تاریخ شروع: 1400/10/05
تاریخ پایان: 1400/12/20
قیمت دوره: 1,800,000 تومان

(IELTS) آزمون بین المللی

بیش از ۱۰۰۰۰ سازمان و آموزشگاه در جهان نتیجه آزمون آیلتس را در مدارک مورد نیاز برای اپلای کردن از شما می ­خواهند. چه بخواهید ادامه تحصیل بدهید یا مهاجرت کرده و برای کار در کشورهای خارجی اقدام کنید حتما باید در آزمون آیلتس شرکت کنید. بنابراین نیاز است با ساختار کلی این آزمون زبان آشنا باشید.

دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد، آزمون آیلتس آکادمیک (IELTS Academic) و آیلتس جنرال (IELTS General) که هر دو شامل چهار بخش Listening، Reading، Writing و Speaking می ­شوند که سه قسمت اول در یک روز امتحان گرفته می­شود و برای Speaking باید در روز دیگری مراجعه کنید.

تفاوت آیلتس Academic و آیلتس General  در چیست؟

معمولا برای قبولی در دانشگاه­ های کشورهای مختلف نیاز به آیلتس آکادمیک خواهید داشت چرا که این آزمون، زبان انگلیسی که شما برای یک محیط علمی و دانشگاهی نیاز دارید را می آزماید. آیلتس جنرال همانطور که از نامش پیداست موضوعات عمومی ­تری را در بر می­ گیرد و معمولا افرادی که می­ خواهند برای مهاجرت اقدام کنند به نتیجه این آزمون نیاز خواهند داشت. آیلتس جنرال زبان انگلیسی شما را در کاربرد روزمره و موقعیت­ های اجتماعی می آزماید. آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال فقط در دو بخش Writing و Reading با هم تفاوت ­هایی دارند.

Reading

بخش Reading آزمون آیلتس شامل 40 سوال می ­شود و برای پاسخ دادن به آن ­ها 60 دقیقه زمان دارید. این سئوالات طوری طراحی شده­ اند که توانایی های خواندن و درک مطلب شما را بررسی کند. این توانایی ­ها شامل درک ایده­ ی کلی و اصلی مطلب، خواندن برای بدست آوردن جزییات، خواندن سریع، درک منطقی موضوع، فهمیدن نظر نویسنده متن و دلیل نگارش آن. همانطور که گفته شد این بخش در آزمون آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال متفاوت است.

 

Reading آیلتس آکادمیک

متنی که در آیلتس آکادمیک باید بخوانید شامل سه متن طولانی می­ شود که موضوعات توضیحی و واقعی، گفتمانی یا تحلیلی را در بر می گیرد. این مطالب معمولا از درون کتاب، مجله یا روزنامه استخراج شده اند. موضوعات ریدینگ آیلتس آکادمیک برای افراد غیرمتخصص در نظر گرفته شده است و طوری طراحی شده ­اند که برای تمامی افرادی که می ­خواهند وارد دانشگاه بشوند قابل فهم باشد بنابراین نگرانی بابت موضوعات تخصصی آزمون ریدینگ آیلتس آکادمیک نداشته باشید.

 

Reading آیلتس جنرال

متونی که باید در آیلتس جنرال بخوانید بیشتر از درون کتاب، مجلات عمومی، روزنامه­ ها، تبلیغات، کتابچه ­های راهنمای شرکت­ ها انتخاب شده اند. این مطالب معمولا طوری انتخاب می­ شوند که یک فرد در زندگی روزمره خود در یک محیط انگلیسی زبان با آنها برخورد می­ کند برای همین درک این مطالب برای فردی که می ­خواهد مهاجرت کند یا در یک محیط انگلیسی زبان مشغول به کار شود بسیار مهم است.

 

Writing

رایتینگ شامل دو موضوع می ­شود که سرجمع ۶۰ دقیقه زمان برای نوشتن آن­ها خواهید داشت.

 

رایتینگ آزمون آیلتس آکادمیک

موضوعاتی که برای رایتینگ آیلتس آکادمیک انتخاب می­ شوند موضوعاتی عمومی هستند اما معمولا طوری انتخاب می­ شوند که توانایی فرد را برای تحصیل در دانشگاه را نیز بسنجد.

موضوع اول (Task1): شما یک تصویر، گراف، جدول یا دیاگرام می­ بینید که از شما خواسته می­ شود اطلاعات درون آن­ها را به طور خلاصه و به زبان خودتان توصیف کنید. این توصیف باید در ۱۵۰ کلمه نوشته شود.

موضوع دوم(Task2): در این قسمت از شما می­ خواهند یک مقاله در پاسخ به یک نظریه یا مبحث خاص بنویسید. این مقاله باید ۲۵۰ کلمه داشته باشد.

 

رایتینگ آزمون آیلتس جنرال

در آیلتس جنرال معمولا از شما خواسته می­ شود درباره موضوعات عمومی ­تری بنویسید.

موضوع اول(Task1): از شما خواسته می ­شود یک نامه بنویسید و موقعیتی که به آن اشاره شده را در آن ذکر کنید. این نامه می­ تواند شخصی، نیمه رسمی یا رسمی باشد. نوع نگارش در موضوع مشخص می­ شود. شما نیز باید این نامه را در ۱۵۰ کلمه بنویسید.

موضوع دوم(Task2): از شما خواسته می ­شود یک مقاله درباره یک نظریه یا مبحث خاص بنویسید. این موضوع نیز همانند موضوع دوم رایتینگ آیلتس آکادمیک است اما به صورت عمومی­ تری به آن پرداخته می­ شود. این مقاله باید ۲۵۰ کلمه داشته باشد.

لازم به ذکر است که کلاسهای آمادگی آزمون IELTS  سازمان جهاد دانشگاهی تهران توسط اساتید بسیار مجرب به صورت 3 روز در هفته بعد از ظهر و حضوری در 120 ساعت و به مدت 10 هفته در مرکز زبان رشتچی برگزار میگردد. فراگیران این دوره قبل از ثبت نام حتما باید در امتحان تعیین سطح که توسط کارشناس این دوره انجام میپذیرد شرکت کنند ودر صورت کسب امتیاز لازم سطح (UPPER-INTERMEDIATE ) مجاز به شرکت در این دوره میشوند.

 

 

 

 

سرفصل­های دوره

این دوره شامل یک ترم 120 ساعته است و طی هفته 10 و بر اساس سرفصل­های ارائه شده در جدول زیر برگزار می­شود:

توصیه ­های لازم برای داوطلبین آزمون آي­ اِلتس

  • با ساختار و ترکیب آزمون آي­ اِلتس آشنا شوید. در این خصوص لازم است حداقل جواب سؤالات زیر را دریافت کنید: آي­اِلتس از چه بخش­هایی تشکیل یافته است؟ ترکیب سؤالات قسمت­های مختلف چگونه است؟ هر قسمت مشتمل بر چند سؤال است؟ چه میزان وقت برای هر قسمت اختصاص پیدا کرده است؟ امتحان گفتاری چقدر به طول می­انجامد؟
  • تمرینات مربوط به بخش­های مختلف این آزمون را با زمانبندی انجام دهید تا هنگام آزمون اصلی از این نظر دچار مشکل نشوید.
  •  با انواع سؤالات آي­ اِلتس آشنا شوید.
  •   بعد از انجام تمرینات لازم در ارتباط با بخش­های مختلف آي­اِلتس، سعی کنید چند نمونه از این نوع آزمون را در شرایط واقعی آن اجرا کرده و به سؤالات آنها پاسخ دهید.
  •  در آزمون واقعی آي­ اِلتس سعی کنید سؤالات را با دقت تمام بخوانید و تصور نکنید که دوباره برای تمرین این آزمون را پاسخ می­دهید.
  • قبل از گوش کردن به قسمت­های مختلف بخش شنیداری، سعی کنید سؤالات مربوطه را به سرعت از نظر بگذرانید.
  • توجه داشته باشید که بعد از قسمت­های مختلف بخش شنیداری چه نوع سؤالاتی را جواب خواهید داد.
  • در بخش خواندن، ابتدا عنوان را بخوانید، سپس سؤالات مربوطه را مرور کنید، در مرحله سوم متن را بسرعت بخوانید، و بالاخره در مرحله آخر به سراغ سؤالات رفته و سعی کنید آنها را جواب دهید و در صورت نیاز به قسمت­های مورد نیاز متن رجوع کنید.
  • در بخش نوشتاری، سعی کنید متن را در یک مرحله بنویسید چرا که پاکنویس کردن متن موجب اتلاف وقت خواهد شد. 
  • هر روز مقداری از وقت خود را صرف نوشتن بکنید تا توانایی نوشتن و تولید ایده را یاد بگیرید.
  • سعی کنید در زمان انتظار ورود به جلسه امتحان گفتاری با دوستان و همراهان خود به انگلیسی صحبت کنید.
  • سعی کنید سؤالات بخش گفتاری را بطور مفصل جواب دهید. 
  •  می­توانید یک بار برای آشنایی با شرایط واقعی آزمون آي­ اِلتس و کسب تجربه در این آزمون شرکت کنید. 

    برای این کلاس نظری ثبت نشده است.

لیست کلاس های دسته بندی دوره آمادگی آزمون(IELTS)
دوره آمادگی آزمون IELTS-کدA
مریم پهلوان
شروع دوره:
1403/01/18
روزهای برگزاری:
شنبه - دوشنبه - چهارشنبه
ساعات جلسات:
16:15 الی 20:00
هزینه شرکت در دوره:‌ 4,400,000 تومان