امداگر اورژانس

آموزش های آفلاین

درباره دوره امدادگر اورژانس

سرمایه‌گذاری به منظور ارتقای دانش و اطلاعات بهداشتی، مراقبتی و امدادی و حفظ وضعیت ایده آل تمام آحاد جامعه یکی از وظایف اصلی نظام سلامت کشور است.

تکنسین فوریت های پزشکی اورژانس فرد آموزش‌ دیده‌ای است که معمولاً همراه آمبولانس برای ارائه خدمات اولیه درمانی به کمک بیمار یا شخص مصدوم می‌شتابد یا در بخش اورژانس برای ارائه کمک‌های اولیه حضور دارد. کار تکنسین فوریت های پزشکی شامل امداد سریع، ارائه خدمات درمانی اولیه پزشکی پیش بیمارستانی و کمک رسانی به مصدومین، بیماران و مجروحین اورژانسی و انتقال آنان به مراکز درمانی در کمترین زمان ممکن با هدف کاهش مرگ و میر، نقص عضو و آسیب است. از این رو نقش امدادگر متخصص با حضور سریع و ارائه مراقبتهای فوری و اورژانسی (امداد رسانی) و انتقال مصدومان از محل وقوع حادثه دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

در این راستا سازمان جهاد دانشگاهی تهران منطبق بر سیاست های نظام بهداشت و درمان، به عنوان بهترین، جامع ترین و  علمی‌ترین مرکز برگزار کننده دوره امدادگر اورژانس اقدام به برگزاری این دوره می نماید.

هدف از برگزاری دوره امدادگر اورژانس چیست؟

  • کسب آگاهی های بهداشتی مراقبتی و امدادی افراد جامعه جهت شناخت مسایل بهداشتی و مراقبتی، آشنایی با بیماری های شایع و راههای مراقبتی و پیشگیرانه، آشنایی با اصول فوریت های پزشکی و امدادگری
  • مشارکت فعال، آگاهانه و توانمندانه مردم در مواجهه با حوادث و خطرات  
  • افزایش پتانسیل توانمندی بخش سلامت در ترویج و توسعه اطلاعات بهداشتی، امدادی و مراقبت