طیف سنجی جرمی با پلاسمای جفت شده القایی (ICP-MS)

پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران

طیف‎سنجی جرمی توسط پلاسمای جفت شده القایی، نوعی از طیف‎سنجی جرمی است که به‌طور گسترده برای شناسایی تقریباً تمام عناصر موجود در جدول تناوبی کاربرد دارد. در مقایسه با روش‎های دیگر، ICP-MS  دارای سرعت و حساسیت بالاتری است. با توجه به انبوه متقاضیان، ازآنجایی‌که مهارت‌های کاربردی تخصصی، ازجمله مواردی است که موفقیت برای اشتغال را در بازار کار برای دارندگان این مهارت‌ها تسهیل می‌کند؛ بنابراین آموزش این مهارت‌ها افزون بر اینکه موجب افزایش سطح کیفیت خدمات صنایع می‌شود میزان اشتغال‌زایی را با بهبود کیفیت افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، کاربران گوناگون با سطوح مهارتی متفاوت نیز با این دستگاه‌ها کارکرده و هرروز با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند. ولی هدف همه کاربران، به دست آوردن نتایج درست و تکرارپذیر و قابل‌اعتماد می‌باشد. کسب نتایج درست نیازمند آموختن دانش و مهارت لازم برای کار با دستگاه‌ها می‌باشد.

پیش نیاز: دانشجویان ودانش آموختگان رشته های شیمی، مهندسی شیمی، صنایع غذایی و سایر رشته ­های مرتبط

این دوره مناسب چه کسانی است؟

دانش آموختگان دانشگاهی که متقاضی کار در زمینه ­های شیمی دستگاهی، داروسازی،  صنایع غذایی، نفت و پتروشیمی، علوم تغذیه، سم شناسی، پزشکی قانونی، محیط زیست، تحقیقات بالینی هستند.

اهداف اصلی این دوره چیست؟

در این دوره، افراد با مبانی کامل دستگاه مربوطه به همراه چگونگی عملکرد اجزای دستگاه، اصول کار با دستگاه و آنالیز نمونه­ها و استنتاج نتایج آشنا خواهند شد. فراگیران می‌توانند در آزمایشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی شیمی، شرکت­های داروسازی، سم شناسی، پزشکی قانونی، محیط زیست، تحقیقات بالینی و ... به فعالیت بپردازند.

پس از شرکت در این دوره چه مهارت هایی را کسب خواهید کرد؟

  • آشنایی کامل با اصول و تئوری روش طیف سنجی جرمی توسط پلاسمای جفت شده القایی
  • آشنایی با کاربردهای گوناگون دستگاه
  • آشنایی کامل با دستگاه وری دستگاه
  • آماده ­سازی نمونه برای آنالیز با دستگاه طیف سنجی جرمی توسط پلاسمای جفت شده القایی
  • انجام کار عملی با دستگاه
  • تفسیر نتایج حاصل از آنالیز کمّی نمونه

فرصت های شغلی پس از گذراندن این دوره:

آزمایشگاه­ های تحقیقاتی شیمی دستگاهی مستقر در دانشگاه­ ها، پژوهشگاه ­ها و پژوهشکده­ ها، شرکت ­های داروسازی، کارخانجات و ...

 

مشاوره: ۳۴۷۶۴۰۵۰-۰۲۶☎️
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
کانال تلگرام: 🆔 @edushimi