کروماتوگرافی مایع مجهز به دتکتور جرمی (LC-MS/MS)

پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران

سیستم کروماتوگرافی مایعی-اسپکترومتر جرمی یکی از روش های جداسازی و تجزیه و تحلیل کمّی و کیفی مواد است که ابزاری برتر ازکروماتوگرافی مایعی می­باشد. در فناوری LC-MS/MS شناسایی و آنالیز ترکیبات با سرعت و حساسیت بسیار بالا انجام می شود. از کروماتوگراف مایع–اسپکترومتر تندم مس برای آنالیز طیف وسیعی از نمونه ها در داروسازی، علوم تغذیه، سم شناسی، پزشکی قانونی، محیط زیست، تحقیقات بالینی و … استفاده می شود .ازآنجایی‌که با توجه به انبوه متقاضیان مهارت‌های کاربردی تخصصی، ازجمله مواردی است که موفقیت برای اشتغال را در بازار کار برای دارندگان این مهارت‌ها تسهیل می‌کند؛ بنابراین آموزش این مهارت‌ها افزون بر اینکه موجب افزایش سطح کیفیت خدمات صنایع می‌شود میزان اشتغال‌زایی را با بهبود کیفیت افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، کاربران گوناگون با سطوح مهارتی متفاوت نیز با این دستگاه‌ها کارکرده و هرروز با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند. ولی هدف همه کاربران، به دست آوردن نتایج درست و تکرارپذیر و قابل‌اعتماد می‌باشد. بنابراین کسب نتایج دانش نیازمند آموختن دانش و مهارت لازم برای کار با دستگاه‌ها می‌باشد.

پیش نیاز: دانشجویان ودانش آموختگان رشته های شیمی، مهندسی شیمی، صنایع غذایی و سایر رشته ­های مرتبط

این دوره مناسب چه کسانی است؟

دانش آموختگان دانشگاهی که متقاضی کار در زمینه ­های شیمی دستگاهی، داروسازی،  صنایع غذایی، نفت و پتروشیمی، علوم تغذیه، سم شناسی، پزشکی قانونی، محیط زیست، تحقیقات بالینی هستند.

اهداف اصلی این دوره چیست؟

در طی این دوره، افراد با مبانی کامل دستگاه به همراه چگونگی عملکرد اجزای آن،  کار با دستگاه و اصول آنالیز نمونه­ها و استنتاج نتایج آشنا خواهند شد. فراگیران می‌توانند در آزمایشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، شرکت­های داروسازی، سم شناسی، پزشکی قانونی، محیط زیست، تحقیقات بالینی و ... به فعالیت بپردازند.

پس از شرکت در این دوره چه مهارت هایی را کسب خواهید کرد؟

  • آشنایی کامل با اصول و تئوری روش کروماتوگرافی مایعی اسپکترومتر تندم مس
  • آشنایی کامل با دستگاهوری دستگاه کروماتوگرافی مایعی اسپکترومتر تندم مس
  • آشنایی با کاربردهای گوناگون دستگاه کروماتوگرافی مایعی اسپکترومتر تندم مس
  • آماده­سازی نمونه برای آنالیز با دستگاه کروماتوگرافی مایعی اسپکترومتر تندم مس
  • انجام کار عملی با دستگاه
  • تفسیر نتایج حاصل از آنالیز کمّی نمونه

فرصت های شغلی پس از گذراندن این دوره:

آزمایشگاه ­های تحقیقاتی شیمی دستگاهی مستقر در دانشگاه ­ها، پژوهشگاه­ ها و پژوهشکده ­ها، شرکت­ های داروسازی،، صنایع شیمیایی و صنایع غذایی و ...

 

مشاوره: ۳۴۷۶۴۰۵۰-۰۲۶☎️
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
کانال تلگرام: 🆔 @edushimi