ده دلیل اصلی برای یادگیری برنامه نويسي ++C

2062
چرا زبان برنامه نویسی ++C را باید یاد بگیریم

10دلیل اصلی برای یادگیری برنامه نويسي ++C 

++C یک زبان برنامه نویسی همه منظوره و شی­گرا است که توسط Bjarne Stroustrup در سال 1979 طراحی شد تا به عنوان یک زبان C توسعه یابد و ویژگی های مدل های برنامه نویسی ضروری، شی گرا و همچنین کلی را دارد.

 ++C همچنین دارای امکانات اضافی زبان C، کلاس، وراثت، آرگومان تابع پیش فرض و غیره است. اين زبان در در حال حاضر يك نقش اساسی ایفا می کند زیرا بسیاری از سیستم های فعلي مانند سیستم عامل ها، مرورگرهای وب، پایگاه های داده و غیره حداقل در قسمتی از پایگاه کد خود دارای کد ++C  هستند.

با توجه به اهميت اين زبان برنامه نويسي در حال حاضر، 10 دلیل اصلی برای یادگیری آن در زیر آورده شده است:

 

1. محبوبیت ++C و حقوق بالا

++C یکی از محبوب ترین زبانها در جهان است. این برنامه توسط بيش از 4.4 میلیون توسعه دهنده در سراسر جهان استفاده می شود. همچنین، توسعه دهندگان ++C  بسیار مورد توجه هستند و برخی از پردرآمدترین مشاغل در صنعت را دارند.

 

2. ++C دارای پشتیبانی کتابخانه فراوان است

++C دارای کتابخانه الگوی استاندارد (STL) است که بسیار مفید است زیرا به نوشتن فشرده و سریع کد در صورت نیاز کمک می کند كه شامل چهار جزء است: الگوریتم، محفظه، توابع و تکرارکنندگان.

الگوریتم ها انواع مختلفی مانند مرتب سازی ، جستجو و غیره دارند. محفظه ها برای پیاده سازی ساختارهای مختلف داده مانند پشته ها، صف ها، جداول هش، بردارها، مجموعه ها، لیست ها، نقشه ها و غیره کلاس هایی را ذخیره می کنند.

توابع اجازه می دهند که کارکرد مربوطه با استفاده از پارامترهای ارسال شده سفارشی شود. همچنین، تکرارکنندگان برای کار بر روی دنباله ای از مقادیر استفاده می شوند.

 

3. ++C دارای یک انجمن بزرگ است

یک انجمن آنلاین بزرگ از کاربران و کارشناسان ++C وجود دارد که در صورت نیاز به پشتیبانی، بمفید است. منابع زیادی در اینترنت در زمینه ++C وجود است.

 

4. ++C در پایگاه های داده

پایگاه های داده امروزی زیادی مانند MySQL ، MongoDB ، MemSQL و غیره وجود دارد که به زبان ++C نوشته شده است. این به این دلیل است که ++C کاملاً مدرن است و از ویژگی هایی مانند استثنا، عبارت lambda و غیره پشتیبانی می کند. بسیاری از پایگاه های داده که به زبان ++C نوشته شده اند تقریباً در همه برنامه های کاربردی مانند YouTube ، WordPress ، Twitter ، Facebook و غیره استفاده می شوند.

 

5. ++C در سیستم عامل ها

تمام سیستم عامل های اصلی مانند ویندوز، لینوکس، اندروید، اوبونتو، iOS و ... در ترکیبی از C و ++C  نوشته شده اند. برنامه های ویندوز به زبان ++C و برنامه های Android به زبان جاوا همراه با C++/C  با زمان اجرای غیر پیش فرض برای پشتیبانی از ++C نوشته شده اند. همچنین ، ++C می تواند برای توسعه هسته برنامه های کاربردی در iOS استفاده شود.

به طور کلی، C یا ++C  به دلیل سرعت و شدت تایپ این زبانها در سیستم عامل ها استفاده می شود.

 

6. ++C در کامپایلرها

++C به سخت افزار نزدیکتر است و نسبتاً يك زبان سطح پایین است. عبارت سطح پایین به این معنی نیست که این زبان نسبت به زبان برنامه‌نویسی سطح بالا ارزش کمتری دارند بلکه به معنای عدم وجود انتزاع بین این زبان و ساختار ریزپردازنده است از این جهت این زبان‌ را نزدیک به سخت‌افزار می‌نامند. به همین دلیل، در بسیاری از کامپایلرها به عنوان زبان برنامه نویسی پشتیبان استفاده می شود. نمونه ای از این مجموعه GNU Compiler Collection (GCC) است که در حال حاضر بیشتر به زبان ++C همراه با C نوشته شده است.

 

7. ++C​​​​​​​ در مرورگرهای وب

بسیاری از مرورگرهای وب مانند Chrome ، Firefox ، Safari و غیره با استفاده از ++C توسعه یافته اند. Chrome دارای ++C در موتور رندر، موتور جاوا اسکریپت و UI است. فایرفاکس عمدتا در موتور رندر و کمی در UI استفاده می کند. Safari همچنین از ++C در موتور رندر و موتور جاوا اسکریپت استفاده می کند.

همه این مرورگرهای وب به ویژه در موتورهای رندر از اين زبان استفاده مي كنند زیرا سرعت مورد نیاز برای موتورهای رندر را فراهم می کند چون آنها باید محتوا را با سرعت بیشتری نمایش دهند.

 

8. ++C در گرافیک

برنامه هایی که به گرافیک نياز دارند، مانند پردازش تصویر دیجیتالی، بینایی رایانه، برنامه های ضبط صفحه و غیره به دلیل سرعت بالای اين زبان از آن  استفاده می کنند. این موضوع همچنین می تواند شامل بازی های رايانه­اي مختلفی باشد که گرافیک را به عنوان بخش بزرگی از ساختار خود دارند.

 

9. ++C در سیستم های جاسازی شده (Embedded Systems)

++C به سطح سخت افزاری نزدیکتر است و بنابراین در سیستمهای تعبیه شده بسیار مفید است زیرا نرم افزار و سخت افزار در اینها به هم نزدیک هستند. بسیاری از سیستم های Embeded  از ++C استفاده می کنند مانند ساعت های هوشمند، پخش کننده های MP3 ، سیستم های GPS و مانند آنها.

 

10. ++C​​​​​​​ قابل انتقال است

برنامه های توسعه یافته در ++C  را می توان از یک پلت فرم به پلت فرم دیگر منتقل کرد. این یکی از دلایل اصلی است که برنامه هایی که نیاز به توسعه چند پلتفرمی یا چند دستگاهی دارند اغلب از ++C استفاده می کنند.

اگر علاقمند به یادگیری زبان برنامه نویسی ++C هستید برای شرکت در کلاسهای آن اینجا کلیک کنید.