دوره آموزشی مراقبت از سالمند

1403/07/17 آموزشی
85
جهاد دانشگاهی

وظایف سالمندیار از ساده ترین حالت یعنی صرفا حضور یک همدم و همراه در منزل در ساعاتی از روز و یا شخصی که به وی در امور خانه کمک می‌کند تا پرستاری که داروهای او را طبق تجویز پزشک معالج به وی می‌دهد و یا در ساعات مشخصی از روز اقدام به اندازه گیری و پایش میزان قند خون و یا فشار خون می‌کند و یا شخصی که به وضعیت بهداشت و حمام بردن فرد کهنسال به او کمک می‌کند بسیار متغییر خواهد بود. گاها ممکن است شما بصورت ساعتی و یا روزانه نیاز به حضور مراقب در کنار پدر و مادر پیر خود داشته باشید و یا ممکن است بسته به شرایط بخواهید تا پرستار همراه وی و در منزل او زندگی کند. پس آنچه شرح وظایف نگهدار را مشخص می‌کند علاوه بر وضعیت جسمانی و سلامت سالمندان، میزان نیاز شما به خدمات پرستاری و مراقبتی متفاوت خواهد بود.

ویژگی‌های یک سالمندیار خوب چیست؟

همه ما بسیار شنیده‌ایم که می‌گویند افراد در دوران سالمند همچون بچه‌ها می‌شوند. این جمله نشان دهنده میزان حساسیت بالا در چنین سنینی است. در این سن افراد تمایل دارند تا بیشتر مورد توجه واقع شوند و نیاز به مهر و محبت در افراد به شدت افزایش می‌یابد. به خصوص اگر سالمند تنها باشد و شریک زندگی خود را در کنارش نداشته باشد. روانشناسی و درک شرایط روحی سالمندان در سنین بالا باعث برقراری ارتباط بهتر و صمیمانه و در نتیجه پذیرش بهتر از سوی ایشان را به همراه خواهد داشت. از این رو یکی از مولفه‌های اساسی پرستاران سالمندان عشق به این قشر و درک شرایط سنی و روحی آنهاست. یک مراقب و نگهدار خوب، از صحه صدر و صبوری بالایی برخوردار است و به خوبی نیازهای ایشان را پاسخ می‌گوید. گاها در این سنین افراد بهانه گیر و بداخلاق و یا حساس و حتی ممکن است فراموشکار شوند. یک مراقب با این موضوعات آشناست و دغدغه‌ای جز شادی و کمک به وضعیت بهبود سلامت ایشان نخواهد داشت. مسلما این امر بدون عشق میسر نخواهد بود.

حساسیت های دوران سالمندی یکی از مواردی است که باعث می‌شود افراد مشکلات بسیاری در استخدام پرستارهای سالمند برای عزیزانشان داشته باشند.

جهاد دانشگاهی تهران پیشتاز در برگزاری دروره های تخصصی در سطح تهران می باشد که با بهره گیری از بهترین اساتید و دارا بودن بهترین امکانات آموزش های تخصصی را برای  دانشجویان عزیز فراهم می کند.

شما عزیزان می توانید برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 84650-021 تماس حاصل فرمائید.

مرجع: https://irantcna.ir/product/