قیمت‌گذاری در پروژه‌های ویرایش چطور است؟

1401/04/12 آموزشی
859
ویراستاری حرفه ای

 

 

 

 

 

مقوله هزینه همیشه بخش مهمی از دغدغه‌های تمام کسانی است که می‌خواهند از خدمت یا محصولی استفاده کنند. واقعیتی در این میان وجود دارد که بهتر است، آن را همیشه در ذهن‌تان داشته باشید. هیچ کار باکیفیتی ارزان نیست. پس نباید انتظار داشته باشید که ویراستاری خبره، هزینه‌ای بسیار اندک از شما دریافت کند.

ویراستاری مقاله فارسی یا هر متن دیگری نیازمند صرف زمان، انرژی و تخصص است. پس کسی که به طور حرفه‌ای مشغول به کار در حوزه ویرایش باشد، حاضر نمی‌شود زمان و تخصص خود را ارزان بفروشد. اگر دیدید که ویراستاری با هزینه‌ای بسیار اندک می‌خواهد کارتان را انجام بدهد باید به کیفیت کارش شک کنید.

البته اینها به معنای آن نیست که هزینه ویراستاری بسیار زیاد است. نترسید! ماجرا از این قرار است که دستمزدها برای ویرایش معمولا براساس تعداد کلمات هر متن مشخص می‌شوند. مثلا هر واژه به اندازه «ایکس تومان» در نظر گرفته می‌شود و بنا به اینکه متن و مقاله فارسی کلا چند کلمه است، قیمت نهایی پروژه‌های ویرایشی تعیین می‌گردد. طیف قیمت‌گذاری واژگان متون ویراستاری بنا به تخصص مترجم، زمان تحویل هر پروژه، سطح تخصصی‌بودن متن و عواملی از این دست تعیین می‌شود.

با شرکت در کلاس های ویراستاری جهاد دانشگاهی یک ویراستار حرفه ای شوید!

 

 

https://www.writeme.ir/ویراستاری و مقاله - فارسی