کسب درآمد با ویراستاری

1401/05/26 آموزشی
1347
ملزومات اولیه شغل ویراستاری

 

 

 

 

 

 

واقعیت این است که در عین حالی که کسب درآمد با ویراستاری زیاد سخت نیست ولی این کسب و کار مختص دانش‌آموختگان دانشگاه و افراد اهل مطالعه می باشد. ویراستاری جزو مشاغلی است که با حداقل امکانات و با اتکا به مطالعه و یادگیری اصول نگارش ، می‌توان در منزل و یا هر جای دیگر از شرکت و انتشاراتی تا سفر از طریق آن اقدام به کسب درآمد کرد و  می تواند جزو ایده های ساده پولساز هم باشد .

اگر علاقه به مطالعه زیاد دارید و یا در دوران تحصیل شغل مناسبی برای درآمد ندارید و یا به عنوان دانشجو، استاد دانشگاه و نویسنده به شغل دوم نیاز دارید ، ویراستاری شغل مناسبی جهت ویرایش محتوای کتاب‌ها مقالات چاپی و الکترونیکی محسوب می شود.

ملزومات اولیه شغل ویراستاری این است که فرد تحصیلات و سواد کافی برای درک متون را داشته باشد و علاوه بر آن با اصول ویراستاری آشنا باشد. معمولا افرادی که اهل مطالعه و تحقیق هستند ویژگی اول را دارند و ویژگی دوم نیز با مطالعه و یا شرکت در دورههای آموزشی ویراستاری به دست می‌آید.

متقاضیان خدمات ویراستاری

هر کسی که در زمینه انتشار کتاب، مقاله، روزنامه و به طور کلی دستی بر قلم دارد متقاضی خدمات ویراستاری است. انتشارات و ناشران کتاب بیشترین متقاضیان خدمات ویراستاری هستند. نشریات و روزنامه‌های معتبر نیز همواره افرادی برای ویراستاری استخدام می‌کنند. حتی پژوهشگران نیز قبل از ارسال مقالات خود برای چاپ، ترجیح می‌دهند مقاله‌ خود را از نظر ظاهری و ادبی ویرایش کنند تا خللی در پذیرش مقاله نباشد.

شما با شرکت در کلاس های ویراستاری جهاد دانشگاهی تهران می توانید اولین قدم را برای کسب درآمد در این رشته بردارید.

اطلاعات بیشتر: 84650