زبان برنامه نویسی پایتون

2000
چرا زبان برنامه نویسی پایتون مورد علاقه برنامه نویسان است؟

چرا زبان برنامه نویسی پایتون مورد علاقه برنامه نویسان است؟

آسان برای یادگیری

یادگیری پایتون واقعاً بسیار آسان و سرگرم کننده است. در مقایسه با چند زبان برنامه نویسی که در حال حاضر در دسترس هستند، پایتون با اختلاف بسیار، ساده ترین زبان برنامه نویسی است. سینتکس خطوط کد دارای مشخصات واضحی است که خواندن و دیدن آن را بدون توجه به اینکه متخصص پایتون هستید یا نه، ساده تر می کند. به همین دلیل است که امروزه تقاضای زیادی برای شرکت در دوره های آموزش برنامه نویسی پایتون  وجود دارد. پایتون به شما این امکان را می دهد که از خطوط کد کمتر و ساده تر استفاده کنید.

پایتون به طراحان این امکان را می‌دهد که ظرفیت‌هایی با خطوط کد کمتری ایجاد کنند، که در مورد سایر زبان‌های برنامه‌نویسی چنین نخواهد بود. این زبان یک زبان ساده برای یادگیری است و با آموزش مناسب، می توان به وسیله آن به سرعت در چند روز یک بازی ساده ساخت. یکی دیگر از عواملی که پایتون را به یک زبان برنامه نویسی جذاب برای برنامه نویسان نوپا تبدیل می کند، قابل فهم بودن و شایستگی آن است. 

پذیرش گسترده در میان توسعه دهندگان

پایتون به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی شناخته می شود زیرا از پیشرفت برنامه های چند مرحله ای پشتیبانی می کند. ایده ای را با هدف اجازه دادن به پروژه های بدون مانع در محدوده کم یا زیاد ارائه می دهد.

طبق نظرسنجی Statista، 44 درصد از نرم افزارهای سراسر جهان از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده می کنند که این عدد بسیار بزرگ است. چرخش رویدادها و نرخ فشردگی در پایتون فوق‌العاده بالا است که به یک برنامه مشابه اجازه می‌دهد تا در مراحل مختلف کار کند. پایتون شامل کتابخانه‌های غنی و بسته‌های مختلف متعددی برای رسیدگی به یک تعهد خاص است. سیستم چند مرحله ای پایتون برای اندروید، ویندوز، لینوکس و مک کار می کند. این یک ابزار ایده آل برای نوشتن محتوای ساده و برنامه های پیچیده چند رشته ای است.

نکته جالب در مورد اندروید که پایتون در آن وجود دارد، فرصت استفاده از خطوط بی حد و حصر کدی است که قبلا ساخته شده و برای هیچ چیز دیگری قابل دسترسی نیست. دامنه وسیعی از ساختارهای قابل دسترسی برای پایتون وجود دارد که برای بهبود برنامه های چند مرحله ای مانند ابزارهای وب، دسکتاپ، موبایل یا صفحه لمسی مجهز شده است.

جامعه بزرگ و وسیع

گروه توسعه دهندگان پایتون اصلی و ثابت و دستیاران زیادی در دسترس هستند. شاید بهترین چیز در مورد پایتون شبکه طراحان عظیم آن است. از آنجایی که پایتون در کسب‌وکارهای مختلف گنجانده شده است، تعداد زیادی طراح با این زبان کار می‌کنند و مواد پشتیبانی را برای مشتریان مختلف می‌سازند. در صورت وجود مشکلی که نمی توانید آن را درک کنید، به احتمال زیاد یک مهندس پایتون مشابه وجود دارد که می تواند کمک کند.

این احساس شبکه چیزی است که پایتون را برای کسانی که تازه برنامه نویسی می کنند باورنکردنی می کند. چندین گروه برای پیوستن برنامه نویسان پایتون دور یکدیگر وجود دارد. برای مثال، PyLadies  یک انجمن جهانی برای خانم‌ها است که در پایتون کدنویسی می‌کنند یا نیاز به کدنویسی دارند.

از آنجایی که پایتون برای مدت طولانی وجود داشته است، دستیاران، تمرین‌های آموزشی و رکوردها شکوفا شده‌اند. حدود 135000 فعالیت در فهرست بسته پایتون (PyPI) وجود دارد - مجموعه‌ای از ابزارهایی که به شما کمک می‌کنند تا هر پروژه پایتون را به طور موثر انجام دهید.

مجموعه ای عالی از کتابخانه ها

مهندسان پایتون می توانند از طیف وسیعی از کتابخانه ها استفاده کنند. با توجه به فراگیر بودن پایتون، بسیاری از کتابخانه ها و ساختارهای مختلف برای استفاده در آن توسعه یافته اند. آنها یک دارایی شگفت انگیز برای طراحان و یکی از موارد کلیدی در پشت شهرت پایتون هستند!

این کتابخانه ها محیطی را ایجاد می کنند که می تواند به نیازهای پیشرفته کمک کند.

به عنوان مثال، TensorFlow برای یادگیری عمیق، Pandas  برای بررسی اطلاعات، Flask  و Django برای بهبود برنامه های وب، و NumPy و SciPy برای ثبت منطقی وجود دارد.

انتخاب برتر برای کاربردهای اینترنت اشیا

پایتون جایگاه خود را در اینترنت اشیا مشخص کرده است. دستگاه‌های کوچک و کم مصرف گروه فوق‌العاده‌ای را تشکیل می‌دهند که به «اینترنت اشیاء» معروف است، و پایتون به عنوان یکی از شوالیه‌های میزگرد این گروه، جایگاه خود را دارد. پلتفرم هایی مانند Raspberry Pi به طراحان اجازه می دهند دستگاه های خود را بسازند. حتی می توانید لوازم خانگی و اشیاء را با اینترنت اشیا از راه دور مدیریت کنید.

مناسب برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی

گسترش برنامه پایتون در میان محققان داده، و به ویژه کسانی که در هوش مصنوعی و Stack Overflow کار می کنند، بسیار سریع بوده است. Python For AI & Machine Learning به عنوان یک ترکیب رویایی در نظر گرفته می شود. با توجه به اطلاعاتی که آمار خوانده شده، نمونه هایی از بازدیدهایی که مشاهده می شود، افرادی که از پایتون برای فناوری اطلاعات استفاده می کنند، چیزی است که پشت صعود فوق العاده هیجان انگیز در استفاده از پایتون وجود دارد. جف هاموند، معاون فورستر و بازرس ارشد، می گوید: ما تقریباً شاهد یک رنسانس هستیم، زیرا پایتون نشان داده است برای افرادی که امور مربوط به هوش مصنوعی را انجام می‌دهند بسیار مفید است.

پشتیبانی بزرگ شرکتی

زمانی که یک زبان برنامه نویسی تقاضای شرکتی داشته باشد بسیار مفید است. C# توسط مایکروسافت استفاده می شود و PHP توسط فیس بوک استفاده می شود.

گوگل از سال 2006 به شدت از پایتون استفاده می کند و از آن زمان تاکنون از آن برای برخی پلتفرم ها و برنامه ها استفاده کرده است. از همین جا شما می توانید میزان اهمیت پایتون را برای غول فناوری گوگل درک کنید که از میان تمام گزینه های در دسترس، پایتون را برای توسعه برنامه ها و پلتفرمهای خود برگزیده است.

گزینه ای عالی برای داده های بزرگ

استفاده از اطلاعات بزرگ و ترتیبات محاسباتی توزیع شده در صحنه به پیشرفت پایتون کمک کرده است. این زبان یکی از اصلی‌ترین زبان‌هایی است که در فناوری اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد، پس از R این زبان برای چارچوب‌های هوش مصنوعی در زمینه های مختلف دیگر استفاده می‌شود. بدیهی است که یکی از دلایل این پیشرفت، ساده بودن یادگیری، پیاده سازی و مرتب کردن اطلاعات قابل استفاده در پایتون است.

بسیار قابل اعتماد، قوی و کارآمد

از هر مهندس پایتون یا هر کسی که تا به حال از این زبان استفاده کرده است بپرسید آنها قطعاً این زبان را به عنوان یک زبان قوی و ماهر توضیح خواهند داد. تقریباً در هر دستگاهی می‌توانید با برنامه‌های پایتون کار کنید و آن‌ها را مستقر کنید.

زبان بسیار در دسترس

از آنجایی که پایتون بسیار آسان قابل تطبیق است می توانید در چند زمینه از جمله بهبود وب، برنامه های کاربردی منطقه کاری، برنامه های کاربردی قابل حمل، تجهیزات و مشابه آن که البته به اینها محدود نیز نمی شود از آن استفاده کنید. شما ملزم به استفاده از یک پلت فرم یا فضای خاص نیستید، زیرا محیط مشابهی را در همه جا ارائه می دهد.

تطبیق پذیری و سرعت

حتی برای تازه واردان و تازه کارها، Python  برای یادگیری و استفاده بسیار ساده است. راحت و کاربردی، این یکی از زبان های برنامه نویسی منبع باز است که به راحتی قابل دسترسی است. در مقایسه با سایر زبانهای برنامه نویسی می توانید کد پایتون را خیلی سریعتر نوشته و آن را اجرا کنید.در هر صورت، این یک زبان فوق العاده مفید و سودمند برای آماتورها است. بنابراین این زبانی است که بسیاری از طراحان جوان و مشتاق کار خود را با آن شروع می کنند. از همه مهمتر، طراحان با تجربه کنار نمی روند، زیرا چیزهای بیشتری برای کشف و انجام در این زبان برای آنها وجود دارد. 


زبان انتخاب اول

زبان پایتون بهترین گزینه برای برخی از مهندسین نرم افزار و دانشجویان کارشناسی است زیرا هدف اصلی پشت پایتون همین است که برای آماتورها مفید باشد. دانشجویان و طراحان بسیاری در حال پیوستن به متخصصین پایتون هستند. در حال حاضر پایتون بدون شک پرطرفدارترین زبانی است که دنبال می شود. بسیاری از مهندسان توسعه نرم افزار و متخصصان فناوری اطلاعات از زبان پایتون برای سرمایه گذاری در زمینه توسعه فردی خود استفاده می کنند. یادگیری پایتون یکی از بخش های مهم دوره های فناوری اطلاعات است. زبان پایتون می تواند درب بسیاری از حرفه های افسانه ای را به روی دانشجویان مقطع کارشناسی باز کند.

 

انعطاف پذیری و سازگاری

زبان پایتون به حدی قابل انطباق است که به طراح این امکان را می دهد تا به هر چیز جدیدی دست بزند. فردی که در زبان پایتون متخصص است صرفاً محدود به ساخت انواع مشابه نیست، با این حال، می‌تواند به همین ترتیب تلاش کند. پایتون برای ساخت چیزی غیر از آنچه قبلاً فراتر از انتظار است، طراحان را از ایجاد چنین برنامه‌ای محدود نمی‌کند. این نوع فرصت و سازگاری با یادگیری ساده یک زبان در سایر زبان های برنامه نویسی قابل دسترسی نیست.

 

استفاده در میان دانشگاهیان

در حال حاضر زبان برنامه نویسی پایتون به عنوان زبان برنامه نویسی اصلی در بسیاری از موسسات و دانشگاه های دنیا شناخته می شود. همه به دلیل کاربردهای غیرقابل انکار آن در هوش مصنوعی، یادگیری عمیق، علم داده با پایتون و موارد مشابه از آن استفاده می کنند. در همین راستا، برنامه نویسان پایتون روز به روز بیشتر گسترش می یابند و بنابراین توسعه و شیوع پایتون نیز خود را بیشتر گسترش می دهد.

 

اتوماسیون وظایف تکراری

زبان پایتون می‌تواند کمک زیادی به اتوماسیون وظایف کند زیرا دستگاه‌ها و ماژول‌های زیادی در دسترس هستند که باعث می‌شود کارها به طور قابل ملاحظه‌ای ساده تر و قابل قبول‌تر شوند. درک این موضوع که می توان به طور موثری با استفاده از کدهای اصلی پایتون به درجه بالایی از مکانیزاسیون رسید، شگفت انگیز است. پایتون بهترین مروج اجرا در مکانیزه کردن تست برنامه نویسی است. پایتون زمان بسیار کمتری را صرف می کند و خطوط طولانی کدهای مورد نیاز برای نوشتن کدهای ابزار مکانیزاسیون لازم نیست.

محدوده زبان برنامه نویسی پایتون

با زبان برنامه نویسی پایتون چه کاری می توانم انجام دهم؟

از بهبود وب گرفته تا هوش مصنوعی، شما می‌توانید با پایتون هر نیازی را برآورده کنید. برنامه های کاربردی پایتون بسیار زیاد است. همچنین تمام برنامه های کاربردی توسعه یافته وب با پایتون بسیار سازگار هستند. در اینجا چند مثال آورده شده است که به شما در درک بهتر برنامه های پایتون در سطح صنعتی کمک می کند:

  • کارهای معمولی و تکراری را خودکار می کند
  • محاسبات را سریع، دقیق و کمتر شلوغ می کند
  • داده های توییتر را به راحتی استخراج و مدیریت می کند
  • ساخت میکروبلاگ با فلاسک
  • یک بلاک چین می سازد
  • از PyGames پشتیبانی می کند
  • یادگیری ماشینی را تقویت می کند
  • محدودیت های برنامه نویسی را برطرف می دهد

انواع برنامه های توسعه یافته با پایتون

توسعه عمومی وب / ساخت برنامه های وب

پایتون یکی از ساده‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است. پایتون اساساً در همه جا می تواند وجود داشته باشد. با تمام دستگاه ها و سرور سازگار است. بنابراین، با توسعه برنامه ها تحت وب بسیار سازگار است.

برنامه های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی

استفاده از پایتون برای هوش مصنوعی به شما برتری می دهد. پایتون با دسترسی به کتابخانه‌ها و ساختارهای هوش مصنوعی از جمله واحدهای خاص و TensorFlow برای هوش مصنوعی استفاده می‌شود. بنابراین، اگر شما در صدد نوشتن یک برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی هستید، پایتون می تواند یک انتخاب عالی باشد.

نتیجه

Python یک زبان تصمیم گیری است، به طور خلاصه، برای همه مفید است. پایتون امروزه شناخته شده ترین زبان برنامه نویسی است. مهندسان امروزه زبان برنامه نویسی پایتون را به عنوان زبان مورد علاقه خود در تقریباً هر زمینه پردازش می شناسند.

آیا دلیلی پیدا می کنید که چرا پایتون نباید مورد علاقه باشد؟

اگر علاقمند به یادگیری زبان برنامه نویسی Pyton هستید برای شرکت در کلاسهای آن اینجا کلیک کنید.

 

 

اگر علاقمند به یادگیری زبان برنامه نویسیPyton هستید برای شرکت در کلاسهای آن اینجا کلیک کنید.