زبان چینی

زبان های خارجی

نکاتی در اهمیت آموزش زبان چینی :

  1. بیشترین درصد جمعیت جهان به زبان چینی صحبت می کنند،حدود 1.3 میلیارد نفر یعنی 14 درصد از جمعیت کره زمین.همچنین کشورهای متعددی به این زبان صحبت می کنند مانند: مالزی ، تایوان ، سنگاپور ،اندونزی ، تایلند ، فیلیپین .
  2. ایجاد فرصت های شغلی متعدد.بدون شک شما نیز به تجارت وسیع و متنوع چین در همه کشورها واقف هستید.شبکه گسترده تجارت و بازرگانی و صادرات و واردات انبوه باعث گردیده تا شغل های متعددو کسب و کارهای متنوع نیز در این حوزه ایجاد گردد.بنابراین آشنایی با زبان چینی به عنوان مهمترین نقش ،می تواند راه را در مسیر یافتن شغلی مناسب و پردرآمد برایتان هموار سازد.
  3. ارتقا قدرت ذهن.اگر شما به یادگیری یک زبان دیگر اهتمام ورزید،جدا از مزایای مادی که در مورد قبلی به آن اشاره شد،در تقویت ذهن،جلوگیری از فراموشی و مهمتر از همه در ایجاد اعتماد به نفس بالاتر به شما کمک خواهد کرد.
  4. آموختن زبان چینی به سختی ظاهر آن نیست.با توجه به اینکه فعل و حرف ربطی در ساختار آن وجود ندارد و بسیاری از کاراکترها در مکالمات استفاده نمیشود .و همانند  زبان انگلیسی قاعده محور نیست و بیشتر زبان استدلالی است.

آموزش زبان چینی در مرکز زبان های خارجی معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی تهران  12 ترم می باشد . که عموما هر ترم در بازه زمانی یک فصل برگزار می گردد.