ده دلیل برتر برای یادگیری زبان دوم

1400/09/04 عمومی
1476
ده دلیل برتر برای یادگیری زبان دوم

شما حتما دلایلی را شنیده‌اید که چرا برخی از مردم زبان دوم یاد نمی‌گیرند، بسیاری از این دلایل بر اساس افسانه‌ها و باورهای غلط قدیمی است . حقیقت این است که در دنیای امروزی که جوامع به طور فزاینده‌ای به هم پیوسته و به هم وابسته هستند، مهارت در زبان‌های دیگر یک مهارت حیاتی است که به شما این فرصت را می‌دهد تا با دنیا به شیوه‌ای فوری‌تر و معنادارتر درگیر شوید - چه در همسایگی خود یا هزاران مایل دورتر - در حالی که این امر به شکل بسیار بهتری شما را برای رقابت و موفقیت در اقتصاد جهانی آماده می کند.

ده دلیل مهم برای یادگیری یک زبان خارجی به عنوان زبان دوم به شرح زیر هستند:

1- ارتباط

یکی از ارزشمندترین جنبه های تجربه انسانی، توانایی ما در برقراری ارتباط با دیگران است. توانایی برقراری ارتباط با کسی به زبان او یک موهبت باورنکردنی است. دوزبانه ها فرصت بی نظیری برای برقراری ارتباط با طیف وسیع تری از افراد در زندگی شخصی و حرفه ای خود دارند . دانستن زبان شما را محلی می کند بدون توجه به جایی که هستید.  دنیای خود را به معنای واقعی کلمه و مجازی باز می کنید.می توانید با ملیتهای دیگر دوستی های مادام العمر ایجاد کنید و تنها به این دلایل، شما پاداش یادگیری زبان  را برای سال های طولانی خواهید دید.

2-  شغل خود را ارتقا دهید

مهارت های زبانی می تواند مزیت رقابتی قابل توجهی باشد که شما را از همتایان تک زبانه خود متمایز می کند. این مهارتها جزو هشت مهارت برتر مورد نیاز همه مشاغل هستند - صرف نظر از رشته یا سطح مهارت شما - و تقاضا برای متخصصان دوزبانه به طور تصاعدی در حال افزایش است. در واقع درسالهای اخیر تعداد آگهی‌های شغلی که به طور خاص برای داوطلبان دوزبانه طراحی شده، بیش از دو برابر شده است.  کارفرمایان به دنبال متخصصانی هستند که بتوانند به طور یکپارچه با مشتریان در بازارهای جدید و در حال گسترش خارج از کشور ارتباط برقرار کنند و همچنین به جمعیت بزرگی که در خارج از کشور متولد شده اند در خانه خدمات ارائه دهند و بفروشند. با میلیونها نفر که به زبانی دیگر صحبت می کنند، ارتباط برقرار کنند و کسب و کار را گسترش دهند. به عنوان یک انگیزه اضافی، در بسیاری از موارد، مهارت های زبانی همچنین منجر به استخدام پاداش و افزایش حقوق می شود. آرزوی شغلی شما هرچه که باشد - با اضافه شدن مهارت های زبانی به این ترکیب، شما از همه جلوتر هستید!

3- مغز خود را تغذیه کنید

بسیاری از مزایای شناختی یادگیری زبان غیرقابل انکار است. افرادی که بیش از یک زبان صحبت می کنند حافظه، مهارت های حل مسئله و تفکر انتقادی، تمرکز بیشتر، توانایی انجام چند کار و مهارت های شنیداری بهتر را بهبود می بخشند. آنها بین وظایف رقیب جابجا می شوند و تغییرات محیط خود را راحت تر از افراد تک زبانه نظارت می کنند و همچنین نشانه هایی از خلاقیت و انعطاف پذیری بیشتر را نشان می دهند. اگر این کافی نبود، با افزایش سن، دوزبانه بودن یا چند زبانه بودن نیز به جلوگیری از پیری ذهنی و زوال شناختی کمک می کند.

4- ارتباط خود را با فرهنگ های دیگر عمیق تر کنید

زبان مستقیم ترین راه ارتباط با فرهنگ های دیگر است. توانایی برقراری ارتباط به زبان دیگر ما را در معرض قدردانی از سنت‌ها، فرهنگ، هنر و تاریخ مردم مرتبط با آن زبان قرار می‌دهد. درک بیشتر، به نوبه خود، باعث افزایش تحمل، همدلی و پذیرش دیگران می شود. مطالعات نشان می دهد که کودکانی که زبان دیگری را مطالعه کرده­اند نسبت به فرهنگ مرتبط با آن زبان بازتر هستند و نگرش های مثبت بیشتری نسبت به آن ابراز می کنند.

5-  جهان را ببینید

سفر همراه با تکلم به زبان محلی می تواند انقلابی در سفر به خارج از کشور ایجاد کند. در حالی که مسافران تک زبانه می‌توانند از مکان‌های مشابه بازدید کنند، مسافرانی که بیش از یک زبان می‌دانند، راحت‌تر می‌توانند خارج از حباب گردشگری حرکت کنند و با آن مکان و مردم آن ارتباط برقرار کنند و به گونه‌ای ارتباط برقرار کنند که اغلب برای کسانی که بدون دانستن زبان به این مکان آمده­اند غیرقابل دسترس است. یادگیری زبان دوم همچنین درهای بیشتری را به روی فرصت های تحصیل یا کار در خارج از کشور باز می کند.

6-  به منبع اصلی وصل شوید

در دنیایی با بیش از 6000 زبان گفتاری، ما گاهی نیاز به ترجمه داریم، اما صحبت کردن حداقل یک زبان دیگر ما را قادر می‌سازد به اطلاعاتی دسترسی پیدا کنیم که در غیر این صورت غیر قابل دسترس بود. به عنوان مثال، افراد مسلط به زبان های دیگر می توانند به عنوان شهروندان واقعی جهانی در اینترنت کار کنند، رسانه ها و سرگرمی های خارجی را استفاده کنند.

7-  چند زبانه شوید

یادگیری زبان دوم نه تنها مهارت‌های ارتباطی را بهبود می‌بخشد و واژگان را در زبان اول شما افزایش می‌دهد بلکه تحقیقات نشان می‌دهد که یادگیری زبان‌های بعدی را به ویژه در میان کودکان کار بسیار آسان‌تری می‌کند به  این دلیل است که وقتی یک زبان جدید یاد می‌گیرید، شبکه‌های مغزی جدیدی ایجاد می‌کنید که وقتی شروع به یادگیری زبان سوم می‌کنید آماده هستند.

8-  اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

هر زبان آموزی می تواند گواهی دهد که اشتباهات خود را در حین کشف یک زبان جدید - اغلب در مقابل مخاطبان - انجام می دهد. این بخشی ضروری از فرآیند یادگیری است!  یادگیری زبان به این معنی است که خود را در آنجا قرار دهید و از منطقه راحتی خود خارج شوید. نکته مثبت، حس شگفت انگیز موفقیتی است که هنگام مکالمه با کسی به زبان مادری خود احساس خواهید کرد.

9-  تصمیم گیری خود را تقویت کنید

مطالعات نشان می دهد که تصمیماتی که به زبان دوم شما گرفته می شود، بیشتر از تصمیماتی که به زبان مادری شما گرفته می شود، مبتنی بر عقل است. برخلاف تصور رایج، وقتی به زبان دوم یا سوم صحبت می کنیم، در واقع از پاسخ های احساسی و سوگیری های عمیق مرتبط با زبان مادری خود فاصله می گیریم. نتیجه؟ تصمیمات سیستماتیک و روشن مبتنی بر واقعیات.

10- چشم انداز به دست آورید

همانطور که ما یک زبان و فرهنگ جدید را کشف می کنیم، طبیعتاً با آنچه آشناتر است مقایسه می کنیم. یادگیری در مورد فرهنگ دیگری، جنبه های فرهنگ خودمان را روشن می کند - چه مثبت و چه منفی - ممکن است قبلاً به آن توجه نکرده باشیم. ممکن است قدردانی بیشتری نسبت به آنچه دارید پیدا کنید، یا ممکن است تصمیم بگیرید که همه چیز را تغییر دهید!