مکالمه انگليسي رو با اين دو تکنيک تقويت کن

1400/10/09 عمومی
1905
مکالمه انگليسي رو با اين دو تکنيک تقويت کن

مکالمه انگليسي رو با اين دو تکنيک تقويت کن

  • تکنيک اول:

محتوي تکراري گوش کنيد. ليستي از محتوايي که مي خواهيد به صورت متناوب گوش دهيد را تهيه کنيد0(playlist) اين ليست میتواند شامل:

Podcast ، اخبار، داستان، و حتی صداي سريال ها به صورت صوتي باشد. به صورت دوره اي فايل هايي را که ذخیره کرده اید را گوش بدهید، مثلا اگر 10 تا فايل 10 دقيقه اي داريد، هر روز اين فايل ها را به صورت متناوب تا يک ماه گوش بدید.

در حين گوش دادن روي ساختار، کلمه و يا جمله فکر کنيد و همان ساختار، کلمه و يا جمله را تکرار کنيد.  سعی کنید کلمه رو در عبارت و جمله یاد بگیرید و عبارت رو حفظ کنید نه کلمه رو .هدف، جا افتادن ساختار و يا جمله براي شماست که فقط از طريق گوش دادن محتواي تکراري ايجاد مي شود. اگر سطح زبان شما در حد A1 (beginner) هست مي توانيد از محتواي کتاب Tactics (Basic) استفاده کنيد.

مي توانيد فايل هاي Audio اين کتاب را در موبايل خود ذخيره کنيد و آن ها را به صورت تکراري و يا متناوب گوش دهيد.

 

  • تکنيک دوم:

با صداي بلند متن را بخوانيد. متن شما مي تواند خبر، داستان يا کتاب هاي Reading  ازانتشارات مختلف و در سطوح مختلف باشد. با اين کار سيستم آوائي خود را با زبان انگليسي مطابقت مي دهيد. در صورت نداشتن تلفظ کلمات، به ديکشنري يک زبانه ترجيحا LDOCE رجوع کنيد. این دیکشنری به شما هزاران مترادف و متضاد را معرفی می‌کند تا بتوانید کلمه‌ی صحیح را انتخاب کرده و دایره‌ی لغات خود را افزایش دهید. تمام زبان آموزان، از دیکشنری تصور یک کتاب لغت ساده را دارند. اما دیکشنری‌ای که ریشه‌ی لغات، کلمات رایج در EFL، تفاوت انگلیسی نوشتاری و گفتاری و 2000 کلمه‌ی رایج در زبان انگلیسی را ارائه دهد، با سایر دیکشنری‌ها متفاوت است. چون می‌تواند سطح یک زبان آموز advanced‌ را بیش از پیش بالا ببرد.