ارزیابی مجلات علمی و شاخص های موثر در انتخاب مجلات

مرکز رویت پذیری و افزایش اثرگذاری تحقیقات | ارزیابی مجلات علمی پژوهشی و شبکه های اجتماعی | ارزیابی مجلات علمی و شاخص های موثر در انتخاب مجلات
مدت دوره:
0 ساعت
تعداد جلسات:
0 جلسه
مهلت ثبت نام: 1403/12/30 - 23:55
فرصت باقیمانده ثبت نام:

تاریخ شروع: 1402/12/23
تاریخ پایان: 1403/12/30
قیمت دوره: 150,000 تومان

انتخاب مجلات معتبر یکی از مهمترین مراحل در حوزه پژوهش به شمار می‌آید. پس از انجام کار پژوهشی، نتایج محقق به مجلات ارسال می شوند. در این موقع، انتخاب مجله مناسب در حوزه کار پژوهشگران یک قدم اساسی می باشد تا نتیجه تحقیقات محقق بتواند در جامعه علمی دیده شود و به نتیجه برسد. برای رسیدن به این هدف، پژوهشگران می‌بایست معیارهای اساسی در انتخاب مجلات را به خوبی بشناسند و بتوانند از سایت‌ها و منابع معتبری که در این راستا طراحی شده‌اند، به نحو احسن استفاده نمایند. لازم به ذکر است که به دلیل وجود مجلات غارتگر، پژوهشگران باید بتوانند این مجلات را از سایر مجلات معتبر تشخیص دهند تا نتیجه دستاورد علمی آن‌ها بی‌حاصل نشود. هدف از این آموزش معرفی انواع مجلات، شاخص‌های مهم در انتخاب مجله، مرور انواع سایت‌های بررسی مجلات، و نهایتا بررسی مجلات موجود در لیست سیاه وزارتین، و مجلات غارتگر می‌باشد. در انتهای این دوره آموزشی، پژوهشگران و دانشجویان کلیه مقاطع می توانند دید وسیع تری در این حوزه کسب نمایند و با شناخت بیشتری در این راستا اقدام نمایند تا دستاورد علمی که آن ها در طی یک پروژه پژوهشی برای آن وقت و سرمایه گذاشته اند، هدر نرود.

پیش نیاز:

این دوره پیش نیاز ندارد اما پیشنهاد می‌ گردد دوره مهارتهای پژوهشی آقای دکتر آل ابراهیم را قبلا مشاهده کرده باشید.

ارزیابی مجلات علمی و شاخص های موثر در انتخاب مجلات ویژه چه کسانی است؟

دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی که تمایل دارند تا کارهای تحقیقاتی خود را به مجلات معتبر ارسال کنند تا از دست مجلات غارتگر در امان بمانند، مخاطبین اصلی این دوره می‌باشند. همچنین، این دوره برای محققانی که در ابتدای راه تحقیق قرار دارند  و می‌خواهند با شاخص های مجلات آشنا شوند تا در آینده با دقت بیشتری مجلات را انتخاب کنند نیز مفید می باشد. داوطلبان مصاحبه دکتری تخصصی نیز می توانند آمادگی لازم را در ایستگاه سرچ و تحقیق در رابطه با موضوع ارزیابی مجلات بدست آورند.

 مدرس دوره:

خانم سپیده میدانی نیکجه دانشجوی دکتری میکروبیولوژی از دانشگاه الزهرا و مدرس مقاله نویسی و مهارت های پژوهشی در موسسات علمی می باشند. ایشان به عنوان دانشجوی ممتاز دکتری در سال 2019 از طرف دانشگاه خود تعیین شد. ایشان دارای مقالات پژوهشی و مروری متعددی باشد که یکی از این مقالات که در زمینه کوید-19 بود در سال 2021 به عنوان مقاله پر استناد در پایگاه علمی وب اف ساینس (WOS) اعلام شد. همچنین ایشان اکنون مدیر دپارتمان مقاله نویسی در یکی از موسسات کنکوری و پژوهشی می باشد و در زمینه تدریس و تربیت دانشجویان علاقه مند به پژوهش به همراه سایرین همکاران خود فعالیت دارند.

  • آشنایی با مجلات
  • شاخص های مهم در انتخاب مجله
  • بررسی انواع سایت های بررسی مجلات
  • بررسی لیست مجلات موجود در لیست سیاه وزارتین و مجلات غارتگر

    برای این کلاس نظری ثبت نشده است.