ریپازتوری Zenodo

مرکز رویت پذیری و افزایش اثرگذاری تحقیقات | رویت پذیری و افزایش اثرگذاری تحقیقات | ریپازتوری Zenodo
مدت دوره:
1 ساعت
تعداد جلسات:
0 جلسه
مهلت ثبت نام: 1403/12/30 - 23:55
فرصت باقیمانده ثبت نام:

تاریخ شروع: 1402/12/23
تاریخ پایان: 1403/12/30
قیمت دوره: 80,000 تومان

ریپازیتوری مخزن آنلاینی برای نگهداری از اسناد علمی است. انواع مختلفی از ریپازیتوری‌ها وجود دارد: ریپازیتوری‌های ایجاد شده توسط یک دانشگاه، برای پایان نامه‌های دانشجویان خود، و/یا تحقیقات منتشر شده کارکنان خود (که اغلب شامل نسخه‌هایی از مقالات منتشر شده در مجلات علمی است)؛ ریپازیتوری‌های ایجاد و نگهداری شده توسط موزه‌ها؛ ریپازیتوری‌های با تمرکز بر نوع خاصی از مطالب، و نهایتا ریپازیتوری‌های عمومی، با مجموعه‌های بسیار بزرگ و متنوع از مستندات. ارائه و ثبت مستندات علمی ریپازیتوری‌های آنلاین می‌تواند به افزایش دیده شدن آن سند علمی و همچنین افزایش استناد گرفتن آن بیانجامد. از جمله ریپازیتوری‌های پرکاربرد می‌توان به زنودو (Zenodo)، بی‌پرس (Bepress) و فیگشیر (Figshare) اشاره کرد. هدف از این آموزش آشنایی اساتید و دانشجویان با نحوه عضویت در ریپازیتوری‌ زندو می‌باشد تا به کمک آن میزان دیده شدن مستندات علمی منتشر شده افزایش یافته و شانس گرفتن استنادات نیز بالا رود.

پیش نیاز:

این دوره پیش نیاز ندارد اما پیشنهاد می‌گردد دوره افزایش رويت پذيری و اثرگذاری تحقيقات آقای دکتر آل ابراهیم را قبلا مشاهده کرده باشید.

دوره ویژه چه کسانی است؟

دانشجویان و اساتیدی که تمایل دارند تا کارهای تحقیقاتی خود را با مخاطبین اصلی خود به اشتراک بگذارند.

مدرس دوره:

لادن بیات دانشجوی دکتری زیست شناسی دانشگاه الزهرا (س) و دارای تجربه تدریس کارگاه ویژه اساتید و دانشجویان در سطح دانشگاهی و کشوری در زمینه "ریپازیتوری زنودو" می باشد. ایشان از فعالین در حوزه علم سنجی و پروژه تراز در دانشگاه الزهرا (س) می باشد.

  • معرفی ریپازیتوری Zenodo
  • ساخت اکانت در ریپازیتوری زندو
  • تکمیل پروفایل در ریپازیتوری زندو
  • استاندارد سازی فایل برای بارگذاری
  • بارگذاری مستندات علمی در ریپازیتوری زندو

    برای این کلاس نظری ثبت نشده است.