استفاده از شبکه علمی آکادمیا (Academia)

مرکز رویت پذیری و افزایش اثرگذاری تحقیقات | رویت پذیری و افزایش اثرگذاری تحقیقات | استفاده از شبکه علمی آکادمیا (Academia)
مدت دوره:
0 ساعت
تعداد جلسات:
0 جلسه
مهلت ثبت نام: 1403/12/30 - 23:55
فرصت باقیمانده ثبت نام:

تاریخ شروع: 1402/12/23
تاریخ پایان: 1403/12/30
قیمت دوره: 150,000 تومان

رویت پذیری یعنی فراهم شدن شرایطی که کارهای علمی و پژوهشی بیشتر دیده شوند. با افزایش رویت پذیری یک مقاله احتمال خوانده شدن و در نتیجه احتمال استناد به آن مقاله افزایش پیدا می کند. استفاده از شبکه های اجتماعی علمی یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش رویت پذیری و در نتیجه استناد به پژوهش‌های علمی محققان است. پژوهشگران می‌توانند با ثبت نام و بارگذاری آثار علمی خود در این شبکه‌ها، پژوهش‌های خود را به سایر محققان در جهان معرفی کنند و خود نیز برای جامعه علمی جهان شناخته شوند و با آنها ارتباط برقرار کنند و از به روزترین موضوعات پژوهشی مورد علاقه خود آگاه شوند. از این شبکه های علمی میتونیم به ریسرچ گیت، لینکداین، و آکادمیا را نام ببریم. آکادمیا یکی از مهمترین این شبکه‌های علمی، هست که تاثیر بسزایی در افزایش دیده شدن و استناد گرفتن مقالات دارد. امکان بارگذاری انواع کارهای پژوهشی مانند مقالات، پاورپوینت‌های ارائه و فایل‌های ویدئویی در این شبکه وجود دارد. همچنین با عضویت در این شبکه به راحتی می توان با سایر محققان مرتبط با حوزه پژوهشی خود آشنا شد و با آنها ارتباط برقرار کرد.

پیش نیاز:

این کارگاه پیش نیاز ندارد اما داشتن حداقل یک مقاله در ژورنالهای معتبر ایندکس شده در اسکوپوس  (SCOPUS) یا وب آف ساینس (معروف به آی اس آی) (Web of Science) می تواند باعث بهره برداری بیشتر شرکت کنندگان شود.  ضمنا پیشنهاد می‌گردد دوره افزایش رويت پذيری و اثرگذاری تحقيقات آقای دکتر آل ابراهیم را قبلا مشاهده کرده باشید.

دوره ویژه چه کسانی است؟

دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی، اساتید و پژوهشگرانی که تمایل دارند تا کارهای تحقیقاتی خود را جهت بیشتر دیده شدن و  افزایش استناد دهی در معرض دید سایر پژوهشگران در سطح جهان قرار دهند، مخاطبین اصلی این دوره می‌باشند. بویژه محققانی که در ابتدای راه تحقیق هستند  و می‌خواهند برای جامعه علمی جهان شناخته شوند.

مدرس دوره:

دکتر اعظم علی اصغری دانش آموخته دکتری میکروبیولوژی و مدرس دوره‌های رویت پذیری می‌باشد. ایشان اکنون به عنوان استاد مدعو و مسئول انجام تست های ضد میکروبی در گروه میکروبیولوژی دانشگاه الزهرا مشغول به فعالیت است و در حوزه افزایش رویت پذیری با این دانشگاه همکاری داشته است. دکتر علی اصغری تاکنون بیش از بیست مقاله در نشریات و کنفرانس‌های ملی و بین المللی ارائه کرده است. وی تا کنون چندین کارگاه آموزشی در حوزه افزایش رویت پذیری و اثر گذاری تحقیقات، برگزار نموده است.

  • مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی  علمی
  • معرفی شبکه آکادمیا
  • اهمیت ثبت نام پژوهشگران در آکادمیا
  • ایجاد و تکمیل پروفایل در آکادمیا
  • بارگذاری مستندات علمی در آکادمیا
  • آشنایی و ارتباط با سایر محققان و دنبال کردن فعالیت های علمی آنها در آکادمیا

    برای این کلاس نظری ثبت نشده است.