آنالیز آماری با SPSS - شنبه دوشنبه 20-17

کامپیوتر | نرم افزارهای اقتصادی و آماری | آنالیز آماری با SPSS
مدت دوره:
30 ساعت
تعداد جلسات:
10 جلسه
روزهای برگزاری:
شنبه - دوشنبه
زمان برگزاری:
17:00 الی 20:00
مهلت ثبت نام: 1403/08/05 - 23:00
فرصت باقیمانده ثبت نام:

تاریخ شروع: 1403/08/05
تاریخ پایان: 1403/09/05
قیمت دوره: 2,730,000 تومان

SPSS  را می‌توان یکی از بهترین نرم‌افزار ارایه تحلیل‌های توصیفی و استنباطی آماری در علوم اجتماعی، اقتصادی، مدیریت، پزشکی و روانشناسی دانست. SPSS با ارایه انواع روش‌ها، مدل‌ها و آزمون‌های آماری از مقدماتی تا پیشرفته و رسم بسیاری از گراف‌ها و نمودارهای مناسب مقالات و گزارشات علمی و کاربردی، امروزه کاربرد فراوانی در علوم مختلف دارد. SPSS با ویژگی‌های منحصر به فرد خود مانند طراحی انواع جداول فراوانی و چندبعدی آماری، محیط کاربری فوق‌العاده، ارایه تحلیل‌های مبتنی بر ستون اعداد، مدل‌های غیرخطی پیشرفته مانند رگرسیون لجستیک، انجام تحلیل‌های ممیزی، اکتشافی و ضرایب توافق کاپا، شما را از آموختن هر نرم‌افزار دیگری بی‌نیاز خواهد کرد.


پیش‌نیاز:

آشنایی با Windows

آشنایی با علم آمار و آزمون‌های فرضیه جهت شرکت در کلاس.

 

این دوره مناسب چه کسانی است؟ 

اولین نکته در این زمینه آن است که SPSS، نرم‌افزاری برای “تحلیل و آنالیز” است. بنابراین کاربران آن، باید حداقل با سطوح از آمار و تئوری‌های آماری، آشنا باشند. در واقع تمام کاربران و پژوهشگرانی که به دنبال انجام تحلیل بر روی “یافته‌ها و داده‌های” به دست آمده از مطالعات خود هستند، می‌توانند از SPSS، انواع روش‌های آماری قرار داده شده در این نرم‌افزار و ابزارهای موجود در آن، بهره ببرند. نرم‌افزار SPSS به خوبی می‌تواند در تحلیل یافته‌های طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌ها و مقالات، استفاده شده و نتایج و گراف‌های دقیقی از داده‌ها به دست دهد.


اهداف اصلی این دوره چیست؟

تربیت متخصص در حوزه رسم انواع جداول آماری Univariate  و Multivariate . تحلیلگر یک بعدی و چند بعدی .

 

پس از شرکت در این دوره، چه مهارت‌هایی را کسب خواهید کرد؟

بسیاری از تحلیل‌های مقایسه‌ای یک یا چند گروه، رسم انواع جداول آماری Univariate و Multivariate، یافتن آماره‌های توصیفی، رسم نمودارهای آماری، طراحی مدل‌های خطی و غیرخطی آماری، انواع آزمون‌های پارامتری و ناپارامتری، مدل‌های غیرخطی لجستیک، آنالیزهای ارتباط و اثرگذاری، رگرسیون و همبستگی، تحلیل‌های احتمالی یک و چندبعدی، براورد پارامترهای توصیفی و استنباطی، با استفاده از SPSS انجام می‌شود.

 

فرصت‌های شغلی پس از گذراندن دوره :

تمامی سازمانهای تحقیقاتی و مطالعاتی ، مراکز مرتبط با تحلیل آمار و اطلاعات.

در این دوره چه مهارتهایی یاد میگیرید؟

  • آشنایی با مفاهیم آماری و شروع کار با نرم‌افزار SPSS
  • گروه‌بندي و دسته‌بندي داده ها در پنجرة نمايش داده‌ها و خروجی ها
  • آشنایی با مفاهیم آمار توصیفی و شاخص های آماری و پیاده سازی
  • ترسیم انواع شكل‌هاي آماري و جداول در SPSS
  • انجام آزمون‌هاي فرض آماري و تحلیل واریانس و همبستگی با SPSS
  • آزمون های ناپارامتریک
  1. آزاده شوشتری: سلام و وقت خوش چطور می تونم فایل ضبط شده جلسات کلاس رو داشته باشم؟


  2. پرندوش آذربانی: کلاس بسیار عالی بود ممنون از زحمات استاد بسیار خوب جناب آقای حائری. اما برای کلاس آنلاین امکانات مجموعه مناسب نبود. مثلا سیستم استاد اسپیکر نداشت ما نمیتونستیم سوال بپرسیم. استاد لطف میکردن ما براشون ویس میذاشتیم گوش میکردن و جواب میدادن. استاد میکروفون هم نداشتن ما صدای ایشون رو از محیط میشنیدیم.