نقاشی اکلریلیک چیست؟

3292
نقاشی اکلریلیک چیست؟

نقاشی اکلریلیک چیست؟

نقاشی‌ای که با استفاده از رزینهای اکریلیک اجرا شده است، نقاشی اکریلیک نامیده می شود.  اکریلیک ها به سرعت خشک می شوند و می توانند هم درخشندگی شفاف آبرنگ و هم تراکم رنگ روغن را ایجاد کنند.

نکته مهم دیگر این است که آنها کمتر از رنگ روغن تحت تأثیر گرما و سایر نیروهای مخرب قرار می گیرند. این نوع نقاشی در میان هنرمندانی که نگران خطرات سلامتی ناشی از استفاده از رنگ‌های روغنی و استنشاق دودهای مرتبط با آن بودند، طرفدار پیدا کردند.  به دلیل همه این ویژگی‌های مطلوب، رنگ‌های اکریلیک بلافاصله پس از معرفی تجاری در دهه 1960 در بین هنرمندان محبوب شد.

اگر به طراحی و نقاشی علاقمند هستید و می خواهید به آن به عنوان یک کسب و کار و یا علاقه شخصی خود بپردازید، می توانید در کلاسهای طراحی و نقاشی مرکز آموزش هنر سازمان جهاد دانشگاهی تهران شرکت کنید. برای دیدن اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید: 

https://jtehran.com/center/8/workgroup/39

رنگ اکریلیک چیست؟

رنگ اکریلیک بر پایه آب از ذرات رنگدانه پراکنده در امولسیون پلیمری اکریلیک تشکیل شده است. سه جزء اصلی در هر رنگ اکریلیک وجود دارد: رنگدانه، چسب و وسیله انتقال

  1. پیگمنت - رنگدانه ها، جامدات دانه ای هستند که به رنگ جلوه می بخشند. آنها به اندازه ذرات ریز آسیاب می شوند و حل نمی شوند، اما در رنگ معلق می مانند. رنگدانه ها می توانند آلی، معدنی، طبیعی و مصنوعی باشند.
  2. بایندر - بایندر یا چسب، ماده ای است که رنگدانه را پس از خشک شدن رنگ در جای خود نگه می دارد. رنگ اکریلیک دارای پلیمر اکریلیک به عنوان چسب است و پس از تبخیر آب یک لایه تشکیل می دهد.
  3. وسیله انتقال - این به بخشی از رنگ اشاره دارد که رنگدانه و چسب را حمل می کند. آب وسیله ای برای اکریلیک مبتنی بر آب است و هنگامی که با چسب ترکیب می شود، یک امولسیون پلیمری ایجاد می کند. هنگامی که آب از طریق تبخیر یا جذب از سیستم خارج می شود، رنگ خشک می شود و یک لایه پلیمری شفاف و پایدار پر از ذرات رنگدانه رنگی به دام افتاده ایجاد می کند.

رنگ های اکریلیک در نتیجه تبخیر آب خشک می شوند. در اینجا رنگدانه، آب و اکریلیک به یک لایه رنگی با ماندگاری طولانی تبدیل می شود:

مرحله ی 1.

رنگ اکریلیک که از لوله فشرده می شود یا از شیشه جدا می شود، پراکندگی متعادل رنگدانه در امولسیون پلیمر اکریلیک و آب است. آب برای نگه داشتن امولسیون مایع عمل می کند و از نزدیک شدن و شخصی شدن ذرات پلیمری اکریلیک جلوگیری کرده و به هم قفل می شوند.

مرحله 2.

هنگامی که در معرض هوا قرار می گیرد، آب موجود در امولسیون تبخیر می شود یا به تکیه گاه نقاشی جذب می شود. این زمانی است که ذرات پلیمر اکریلیک مستقیماً در تماس بوده و با یکدیگر جوش می‌خورند.

مرحله 3.

ذرات پلیمری شفاف خود را در یک ساختار شش ضلعی پایدار سازماندهی می کنند و رنگدانه را در جای خود به دام می اندازند. نتیجه؟ یک لایه رنگ که بسیار پایدار، مقاوم در برابر آب، دائمی و پر جنب و جوش است

چه چیزی اکریلیک را بسیار خاص می کند؟

از کجا شروع کنیم...

  • آنها به سرعت خشک می شوند (10-12 دقیقه برای کاربردهای نازک، طولانی تر برای کاربردهای ضخیم)
  • خم می شوند
  • وقتی خیس هستند می توانید آنها را با آب تمیز کنید
  • در صورت خشک شدن دائمی هستند
  • آنها در طیف وسیعی از سازگاری ها و فرمت های مناسب برای شما ارائه می شوند
  • آنها تقریباً به هر سطحی می چسبند
  • آنها در سبک ها و تکنیک ها کار می کنند - از کاربردهای تجربی گرفته تا سبک های سنتی نقاشی
  • آنها دارای بوی کم، بدون بخار و غیر قابل اشتعال هستند
  • شما می توانید شخصیت آنها را با مدیوم ها تغییر دهید 

بایدها و نبایدها

لاغر کننده

اکریلیک ها هرگز نباید با بیش از 25 درصد آب رقیق شوند. چرا؟ آب بیش از حد تعادل را به هم می زند و پلیمر اکریلیک را خیلی نازک پخش می کند تا مولکول ها نتوانند به درستی به هم متصل شوند و یک لایه پایدار تشکیل دهند.

شفافیت

هنگامی که خیس می شود، امولسیون اکریلیک، آب آن ظاهری کمی شیری دارد و با خشک شدن رنگ شفاف می شود. این شیری بودن، رنگ را کمی روشن می کند. با خروج آب از امولسیون و شفاف شدن بایندر، رنگ تیره می شود. این تغییر رنگ معمولاً تغییر رنگ مرطوب به خشک نامیده می شود و بیشتر در مورد رنگدانه های شفاف تیره مانند آلیزارین و با رنگدانه های مات روشن مانند زرد کادمیوم کمتر قابل توجه است.

انعطاف پذیری

فیلم‌های رنگ اکریلیک علاقه‌ای به سرمای شدید ندارند، بنابراین سعی نکنید نقاشی‌های اکریلیک را در دمای کمتر از 45 درجه فارنهایت بغلتانید، باز نکنید یا خم کنید زیرا شکننده‌تر خواهند بود.

اگر به طراحی و نقاشی علاقمند هستید و می خواهید به آن به عنوان یک کسب و کار و یا علاقه شخصی خود بپردازید، می توانید در کلاسهای طراحی و نقاشی مرکز آموزش هنر سازمان جهاد دانشگاهی تهران شرکت کنید. برای دیدن اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید: 

https://jtehran.com/center/8/workgroup/39